Bukała, Cichor, Frankowski, Gowik – pedagodzy z misją
Czas na podsumowanie wydarzeń w ramach cyklu #miniDEM. Bezpłatne warsztaty odbyły się w 4 polskich miastach, a uczniowie, nauczyciele i rodzice mieli okazję poszerzyć wiedzę na temat procesu nauki gry na wybranych instrumentach. Wśród prowadzących znaleźli się Radosław Bukała, Sławomir Cichor, Grzegorz Frankowski i Krystyna Gowik.
Łódź, Mielec, Myślenice, Bielsko-Biała – to w tych miastach odbyły się bezpłatne warsztaty z cyklu miniDEM, organizowane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne z okazji jubileuszowej edycji Dni Edukacji Muzycznej. Ich celem było przede wszystkim dotarcie do szerszej publiczności – nauczycieli, uczniów i rodziców – z wyjątkowymi publikacjami pedagogicznymi, stworzonymi przez zaangażowanych praktyków. Spotkania oparte były na nowowydanych przez Oficynę zbiorkach, które zaprezentowali publiczności sami autorzy.
Wybrane publikacje dają szerokie możliwości pracy nad różnymi problemami wykonawczymi – zarówno technicznymi, jak i artystycznymi – podczas nauki gry na instrumentach. W ramach lekcji pokazowych, zarówno uczniowie, jak i prowadzący, mieli okazję zaprezentować i szerzej omówić utwory na trąbkę, kontrabas, wiolonczelę i fortepian.
Każdemu z warsztatów towarzyszyła dodatkowo prelekcja Michała Preinla – fizjoterapeuty muzyków, poświęcona ergonomii gry. Specjalista odpowiadał na nurtujące pytania i prezentował rozwiązania, mające zapobiegać przeciążeniom wśród młodych instrumentalistów.
Podczas każdego ze spotkań udostępniliśmy także stoisko handlowe PWM, które umożliwiło uczestnikom nabycie prezentowanych w trakcie warsztatów publikacji oraz zapoznanie się z ofertą Wydawnictwa.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne chce wychodzić naprzeciw oczekiwaniom uczniów i nauczycieli, dlatego osobiste spotkania stanowią cenny element rozwoju działalności Oficyny w zakresie edukacji.
Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć oraz śledzenia strony dem.com.pl i social mediów PWM, by być na bieżąco z kolejnymi wydarzeniami edukacyjnymi i nowościami w zakresie publikacji pedagogicznych.